Historien

Competencehouse blev etableret d. 1. marts 2000 af de to søskende Mai Buch og Jan Buch.  

I forbindelse med etableringen udtalte Mai Buch til Berlingske Tidende:

"Vi står midt i et paradigmeskift, hvor industrisamfundet afløses af vidensamfundet. Alle virksomheder - private som offentlige - skal omstille sig. Nogen er allerede langt, andre venter og ser tiden an og atter andre mener slet ikke, at problemstillingen er relevant for dem. Men det er den, hvis Danmark skal have en fremtrædende plads i vidensamfundet. Og det mener jeg, vi skal. Derfor har jeg besluttet mig for at bruge den sidste 1/3 del af mit arbejdsliv på at udvikle værktøjer til denne - for mig at se - helt vitale omstillingsproces.

Jeg har været meget glad for mit arbejde i Forskningsministeriet, men det er nu, man skal starte egen virksomhed med Internettet som omdrejningspunkt. Ingen ved, hvor længe vinduet til markedet er åbent. Og så er der min alder. Jeg er 49 år - jeg har derfor mange års erfaring at trække på og stadig meget energi, jeg godt vil bruge på en perspektivrig og meningsfuld opgave. Derfor har jeg sammen med min bror etableret Competencehouse".

Bestyrelse

 

 

Gorm Daniel Eriksen
Bestyrelsesformand
Direktør & Founder ZETO
Linkedin

Dorte Spiegelhauer
direktør
Mannaz
Linkedin

Rasmus Phillip Rask
adm. direktør
BIQ
Linkedin

 

Direktører

 

Mai Buch
Adm. Direktør
mbu (@) competencehouse.dk
Linkedin

Pressefoto

 

Jan Buch
Udviklingsdirektør
jbu (@) competencehouse.dk
Linkedin

 

Medarbejdere

Bastian Buch
IT-researcher
bbu (@) competencehouse.dk
Linkedin

Emma Hagerup
IT-reseacher
eha (@) competencehouse.dk
Linkedin


 

Jørgen Waarsøe Falch
IT-udvikler
jwf (@) competencehouse.dk
Linkedin

Lars Alexandersen
IT-udvikler
lar(@)competencehouse.dk

Lone Henningsen
Kundesupporter
lhe (@) competencehouse.dk
Linkedin

 

 

Thomas Krag
Ansvarlig for IT-udvikling
tkr (@) competencehouse.dk
Linkedin

Susanna Cardemil Iversen
Bogholder
sci (@) competencehouse.dk
Linkedin

 


 Tilknyttede

Benedikte Paaske
Kulturkonsulent
Fokus kulturområdet
bpa (@) kulturlab.dk
Linkedin

Birgitte Lønborg
Erhvervspsykolog
Fokus lederudvikling
bl (@) crescendohrc.dk
Linkedin

Catrine Søndergaard Byrne
Advokat
Fokus: Persondata og Ansættelsesret
csb (@) laboralegal.com
Linkedin

 

 

Helle V. Rebien
Ledelseskonsulent
Fokus sundhedsområdet
kons (@) competencehouse.dk
Linkedin

Henriette Moos
Innovationskonsulent
Fokus innovationsprocesser
henmoos (@) gmail.com
Linkedin

Jeanette Hallundbæk
Strategikonsulent
Fokus social kapital
Jeanette (@) hallundbaekconsult.dk
LinkedIn

Marianne Schmidt
Specialkonsulent
Fokus ældreområdet
kons (@) competencehouse.dk
Linkedin

 

 

 

Pedro Madruga
IT-konsulent
Fokus brugergrænsefladelayout
kons (@) competencehouse.dk
Linkedin

Sif Petersen
Kommunikationskonsulent
Fokus sociale medier og web
kons (@) competencehouse.dk
Linkedin

Aase Schmidt
Udviklingskonsulent
Fokus uddannelsesområdet
aase.v.schmidt (@) gmail.com
LinkedIn

Ledige Jobs



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SoMe-studiejob - en billet til fastansættelse 

Vær med til at åbne offentlige og private virksomheders øjne for, at GoDialog er et unikt værktøj til at inddrage ledere, medarbejdere og frivillige i udviklingen af dem selv og virksomheden.

Hvem er vi?

Vi er en innovativ virksomhed, der udvikler og sælger IT-løsninger, der understøtter MUS, løbende dialoger mellem ledere og medarbejdere, mellem frivilligkoordinatorer og frivillige og mellem deltagerne i samskabelsesprocesser. Alle vores produkter bærer navnet GoDialog. GoDialog hentes i skyen og kan anvendes på PC, tablets og smartphones.

Vi har sammen med vores bestyrelse udarbejdet en vækststrategi, hvor vi står over for at skulle ud på nye markeder og anvende SoMe i vores markedsføring. Vi holder til i forskerparken Symbion på Østerbro.

Hvem er du?

Du studerer kommunikation på sidste år, kan se perspektiverne i at være med, når vi først i det nye år tager hul på vores vækststrategi. Du vil blive ansat i et SoMe studiejob primo januar 2019 og skal kunne tiltræde en stilling som SoMe-manager, når du er blevet kandidat september 2019, senest januar 2020.

Hvad forventer vi?

  • Du er en erfaren bruger af sociale medier.

  • Du kan finde de centrale pointer i kompliceret fagligt stof og formidle dem i tekst, grafik og video til web og sociale medier.

  • Du har øje for de detaljer, der kan skille et opslag på de sociale medier ud fra mængden. 

  • Du har erfaring med grafisk design, Adobes programmer eller lignende.

  • Du kan opdatere design og funktionalitet på en hjemmeside (Google Analytics, SEO, mv.).

  • Du kan lide at blive udfordret, er idérig og har en stor portion selvstændighed. 

Dine opgaver

Du bliver en central medarbejder i udarbejdelse og implementering af vores SoMe strategi og får ansvaret for at udarbejde indhold til SoMe, bloggen på vores hjemmeside og det månedlige nyhedsbrev, vi har på tegnebrættet.

Arbejdstid, løn og ansøgning

Arbejdstid:
Som studerende vil du skulle arbejde 12-15 timer om ugen. Vi er klar over, at dine studier fra tid til anden kræver fuld opmærksomhed, og derfor er der mulighed for fleksible arbejdstider. 

Løn:
Du bliver aflønnet med vores studentertakst for kandidatstuderende.

Ansøgning:
Send en ansøgning til adm. direktør Mai Buch på mbu@competencehouse.dk.
Medsend gerne link til eller filer med eksempler på formidlingsopgaver du har løst.
Ansøgningsfrist 10. december kl. 12.

NB: Vi modtager og behandler løbende ansøgninger

blaa_streg.png


IT praktik

Vær med til at gøre Competencehouse til Nordens førende IT- virksomhed, når det gælder om at bringe ledere, medarbejdere og frivilliges kompetencer og potentiale i spil.

Hvem er vi?
Vi er en innovativ virksomhed, der udvikler og sælger IT-løsninger, der understøtter MUS, løbende dialoger mellem ledere og medarbejdere, mellem frivilligkoordinatorer og frivillige og mellem deltagerne i samskabelsesprocesser. Alle vores produkter bærer navnet GoDialog. GoDialog hentes i skyen og kan anvendes på PC, tablets og smartphones.

Vi har sammen med vores bestyrelse udarbejdet en vækststrategi, hvor vi står over for at skulle ud på nye markeder og anvende SoMe i vores markedsføring. Vi holder til i forskerparken Symbion på Østerbro.

Vores kunder er meget forskellige og spænder fra internationale virksomheder til små iværksættere, fra ministerier til kommuner og på institutionsområdet, fra universiteter til teatre.

Som IT-praktikant skal du være med til at videreudvikle GoDialog. GoDialog er på en og samme gang et meget komplekst og fleksibelt system, der kan håndtere alt fra små og enkle organisationer til store og komplekse. Systemet bygger på, at den enkelte bruger skal kunne registrere mest muligt selv.

Udviklingen foregår med Java i et Eclipse miljø og resultatet afvikles på JBoss servere koblet op mod Microsoft SQL databaser. Servere og databaser hostes eksternt. IT-udviklingen har fokus på fire ting:

  • At sikre en intuitiv brugergrænseflade, så vores kunder oplever, at GoDialog er enkel og lækker at bruge

  • At GoDialog producerer statistik og intelligent grafik , som giver brugerne relevant indblik i, hvordan GoDialog anvendes og i de data, som produceres

  • At forenkle og gøre de eksisterende GoDialog moduler ens

  • At integrere GoDialog med andre IT-systemer.

Du vil blive en del af vores udviklingsteam. Dine arbejdsopgaver vil være:

  • Udvikling og beskrivelse (i tekst og billeder) af løsninger, inden der kodes

  • Kodning i Java og JavaScript samt anvendelse af SQL til mindre opdateringer

  • Test af løsninger.

Hvad forventer vi af vores IT-praktikanter?

Vi lægger vægt på, at du er dygtig til at kode, og at du har et godt kendskab til web-applikationer og de tilknyttede teknikker. Det gælder først og fremmest HTML og CSS, men også teknikker, der anvendes ved integration til andre systemer.

Du skal have lyst til at sætte dig ind i og ændre et eksisterende system, og kommer ikke nødvendigvis til at udvikle en masse nye funktioner, men snarere at gøre de eksisterende funktioner mere ligetil for brugeren. Du vil dermed opnå kvalifikationer, der er efterspurgt i mange andre virksomheder, der arbejder med IT.

Fra praktik til interessant fast job

I forbindelse med praktikforløbet tilbyder vi at hjælpe dig med at formulere et speciale, som du vil kunne skrive hos os. 

Vi tilbyder dig også en plads i vores netværksgruppe, hvor du inviteres til faglige arrangementer flere gange om året.

Endelig tilbyder vi dig hjælp til at finde et interessant job eller starte en virksomhed, når du har afsluttet din uddannelse. Vi har gennem årene haft 14 praktikanter i Competencehouse. De sidder alle i dag i interessante faste job eller har startet deres egen virksomhed.

Løn
Du får en symbolsk løn svarende til SU-satsen for udeboende studerende.

Ansøgning
Er du interesseret i at blive IT-praktikant skal du sende en ansøgning til Head of IT Development Thomas Krag på tkr@competencehouse.dk med oplysning om den periode og det ugentlige timetal, du vil kunne være i praktik.

Vi modtager løbende ansøgninger.


 

 


 

Competencehouse

Symbion Science Park
Fruebjergvej 3
2100 København Ø

_